AARHUS JAZZ FESTIVAL
11. - 20. juli 2025

Bliv medlem/arrangør ved næste Aarhus Jazz Festival


Se her hvis du ønsker at være arrangør i Aarhus Jazz Festival


Aarhus Jazz Festival er en forening, hvor medlemmerne arrangerer koncerter under festivalen.

Som koncertarrangør kan man være enten A- eller B-medlem. Herunder kan I se, hvad de to forskellige typer medlemskaber dækker over.

 

B-medlemskab

Pris: 1500 kr. + moms

1) Jeres koncerter kommer med i det trykte program, som udkommer i maj. I det trykte programs kalender er der plads til bandnavn og line-up. 

2) Jeres koncerter kommer i programmet på hjemmesiden, hvor der er plads til billeder, koncertbeskrivelse, beskrivelse af spillested mm. 

3) Jeres koncerter bliver også lagt i kalenderapps hos Live Jazz Danmark og AarhusGuiden, hvor vi deler hele vores program 

4) I er en del af den omfattende markedsføring for festivalen og det store PR-arbejde, som bliver lavet omkring den. Vi annoncerer for festivalen i store medier, musikmedier hos andre festivaler, og vi har store bannere i bybilledet og på infoskærme. Desuden har vi et omfattende PR-arbejde med pressemeddelelser, opsøgende arbejde, sociale medier mm. Aarhus Jazz Festival har også sin egen redaktion med skribenter og fotografer, der dækker cirka 50 koncerter under festivalen og laver stemningsreportager 

5) Året rundt lægger jazzsekretariatet jazzrelaterede koncerter på festivalens hjemmeside www.jazzfest.dk og facebook. Husk at sende færdigt materiale og links på koncerterne til info@jazzfest.dk

 

A-medlemskab 

Pris: 2700 kr. + moms

Samme som B-medlemsskab +

1) Mulighed for at søge om underskudsgaranti eller tilskud fra Aarhus Jazz Festival. Støtten gives primært til koncerter med entré.

2) Pengene til underskudsgarantierne kommer fra Aarhus Jazz Festivals bevilling fra Statens Kunstfond, som vi søger om hvert år. Nogle af kravene for, at vi får bevillingen er, at de går til koncerter med entré, hvor musikerne får minimum den tarif, som er fastsat af Dansk Musikerforbund.

OBS: Deadline for ansøgning af underskudsgaranti er den 20. februar

 

Vigtige datoer - Aarhus Jazz Festival 2024

30. januar kl. 15.30: Info- og arrangørmøde på Headquarters

Alle er velkomne - både jer, der har været med i jazzfestivalen før og jer, der er nysgerrige og måske overvejer at være med.

20. februar Ansøgningsfrist underskudsgaranti fra festivalen

A-medlemmerne får herefter besked om, hvor stor underskudsgaranti, de modtager i 2025

 

17. marts kl. 16.00 Generalforsamling

Der er mulighed for at stille op til bestyrelsen. Hvis du er interesseret så skriv til Marie på info@jazzfest.dk

Der er tre faste medlemmer i bestyrelsen, som kommer fra Musikhuset, Aarhus Jazz Orchestra og Jazzselskabet Aarhus. Derudover er der valgt to medlemmer fra øvrige medlemmer, som sidder 2 år ad gangen og hvoraf én er på valg hvert år. Derudover vælges 1 suppleant, som sidder for 1 år ad gangen. 

Lige nu er repræsentanterne for øvrige arrangører Alexander Bossen og Olga Witte. Alexander er på valg.

Derudover har bestyrelsen mulighed for at udpege 2 ekstra bestyrelsesmedlemmer efter en vurdering af, hvilke kompetencer bestyrelsen kunne have brug for.

 

1. april: Deadline til programmet 2025

11.-20. juli: AARHUS JAZZ FESTIVAL 2025

 

Er du interesseret?

Hvis du ønsker at bliver medlem eller høre mere om at være arrangør i Aarhus Jazz Festival, så kontakt jazzsekretariatet på info@jazzfest.dk eller tlf. 28 60 47 91.



Se flere reportager her >

Flere fotogallerier her >

Aarhus Jazz Festival

Godsbanen, Skovgaardsgade 3

DK-8000 Aarhus C